Labels

Defterî (44) Edebî (49) Fotoğraf (13) Grafik (29) Însan (40) Malûmat (7) Mûzik (69) Tasarınâme (9)

02 Kasım 2018

Yazıtları...

Bu eserle tanışmış olan bir çok insanın yıllar geçtikçe, tahmin edilmeyecek zamanlarda aniden dinleyesi tutar. "Epitaph" öyle bir şeydir çünkü...
Epitaph öyle bir şeydir de bu isimde yapılan her şey sanki çok dokunaklı oluyor ya da en azından benim rastladıklarım öyledir diyebilirim.

Benim de o anlardan birinde PC başındayken, elimin altındaki ilk kolay kaynaklardan (online müzik servisleri ya da elimdeki ses arşivi) erişebilecek olmama rağmen nedensizce YouTube'dan açmaya yöneldiğimde "ironicl" isimli arkadaşın bu video + çeviri çalışmasıyla karşılaştım.
İyi ki de karşılaşmışım. YouTube'un telif engeliyle pek karşılaşmadan, çok güzel müzik eserlerine alt yazılar yazan ve kişisel video kolajlarıyla klipler hazırlayıp yayınlayan arkadaşa selam ediyorum, eline sağlık.

King Crimson'ın Epitaph'ından (1969) söz ediyorum. Tabi oradan yola çıkarak rüzgarı 2014'lere kadar uzayan ve Mike Oldfield'a da "Nuclear" bestesini yaptıran da aynı Epitaph'tır.
Bir de yakın zamanda bir başka bambaşka beste Epitaph'ıyla karşılaştığım Antimatter var ki, bu "Yazıtlar" böylece sürüp gidecek gibi duruyor. Belki böylesi güzel Epitaph'larla karşılaşmaya devam ederim. Buraların sessizliği ise hiç de fena değil...

İşte söz ettiğim bu "Yazıtlar"ın üçü de aşağıda:..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder